بیتا فیاضی آزاد
-
قسمت 1: زندگی شخصی و آشنایی با هنر -
قسمت 2: Benetton Book Project -
قسمت 3: نمایشگاه- سگها -
قسمت 4: نمایشگاه- Children of the dark city- آلودگی هوا -
قسمت 5: نمایشگاه- مهد نوزادان -
قسمت 6: نمایشگاه- دیوا -
قسمت 7: نمایشگاه- سقوط -
قسمت 8: نمایشگاه- جهیزیه گلی -
قسمت 9: نمایشگاه- مارمولک ها -
قسمت 10: نمایشگاه- سنگ سخت -
قسمت 11: نمایشگاه- on.off -
قسمت 12: نمایشگاه- on the road -
قسمت 13: نمایشگاه- پرفورمنس -
قسمت 14: نمایشگاه- زمین بازی -
قسمت 15: نمایشگاه- The Vaudville -
قسمت 16: نمایشگاه- بریده ها -
قسمت 17: نمایشگاه-سواره، افتاده، پیاده -
قسمت 18: نمایشگاه- سوسکها -
قسمت 19: نمایشگاه- قسمت -
قسمت 20: تجربیات و روشهای کاری- از ایده تا نمایشگاه -
قسمت 21: تجربیات و روشهای کاری- اگر مجسمه ساز نمی شدید؟ -
قسمت 22: تجربیات و روشهای کاری- ایده هایتان را از کجا می آورید؟ -
قسمت 23: تجربیات و روشهای کاری- آموزش در کارگاه شما چگونه است؟ -
قسمت 24: تجربیات و روشهای کاری- بازتاب ملیت ایرانی در آثارتان چگونه است؟ -
قسمت 25: تجربیات و روشهای کاری- به کدام نمایشگاهتان تعلق خاطر بیشتری دارید؟ -
قسمت 26: تجربیات و روشهای کاری- بهره تان از نمایشگاه ها چیست؟ -
قسمت 27: تجربیات و روشهای کاری- هنر چگونه بر ما تاثیر میگذارد؟ -
قسمت 28: اثر مخاطب بر آثار- تعامل با مخاطب -
قسمت 29: اثر مخاطب بر آثار- رابطه شما با نقد چگونه است؟ -
قسمت 31: جهان بینی فردی- انسان و طبیعت -
قسمت 32: جهان بینی فردی- اهمیت صحبت کردن -
قسمت 33: جهان بینی فردی- آیا هنرمند دارای نقش اجتماعی است؟ -
قسمت 34: جهان بینی فردی- برقراری تعادل -
قسمت 35: جهان بینی فردی- توصیه به هنرآموزان جوان -
قسمت 36: جهان بینی فردی- کتاب خواندن و فیلم دیدن -
قسمت 37: جهان بینی فردی- گذشته،حال، آینده
بیتا فیاضی (متولد ۱۳۴۱)، هنرمند پیشرو ایرانی است که در اوایل دههی هفتاد با به چالش کشیدن آنچه بهعنوان هنر مرسوم بود با چیدمانها و مجسمههایش مطرح شد. این هنرمند در دهههای اخیر آثار بسیاری در قالب پرفورمنس، ویدیو، چیدمان و مجسمه خلق کرده است. مضمون اغلب آثار او برگرفته از موضوعات روزمرهی اجتماعی و فرهنگی، و نمایشدهندهی شخصیتهایی از میان مردم عادی ایران است. فیاضی در آثار خود همواره نوعی سرکشی و پیشروی نسبت به سنتگرایی جامعهی ایران و هنر آکادمیک را نمایش داده است.
بیتا فیاضی در تهران متولد شد، هفت سال در انگلستان اقامت داشت و در سال ۱۳۵۹ به ایران بازگشت. او در جوانی هنر را با یادگیری سفالگری آغاز کرد و از همان زمان به نمایش مفاهیم در قالب مجسمه و چیدمان روی آورد. در سال ۱۳۷۲ اولین نمایش انفرادی خود را با عنوان «نقاشیهای روی دیوار و فرمهای انتزاعی» در گالری کلاسیک اصفهان برگزار کرد.
چیدمان «مرگ جانوران در جاده» از اولین کارهای شاخص فیاضی بود که در سال ۱۳۷۶ در بزرگراههای تهران اجرا شد. این چیدمان شامل مجسمهی ۲۰۰ پیکر لهشدهی سگ بود که به نظر میرسید در تصادف جادهای تلف شدهاند. در سال ۱۳۷۷ چیدمان دیگری که اینبار شامل ۲۰۰ مجسمهی کلاغ بود توسط این هنرمند برگزار شد؛ این کلاغها در کارگاهی در یک ساختمان مخروبه، که فیاضی همراه چند هنرمند دیگر برپا کرده بود، ساخته شد و در خیابانی نزدیک همان محل به نمایش درآمد. او در همین سال برندهی جایزهی ویژهی ششمین بینال هنر سرامیک معاصر تهران شد.
بیتا فیاضی در نمایشهای گروهی و انفرادی بسیاری از جمله، نمایش «کودکان شهر تاریک» که با همراهی مازیار بهاری، خسرو حسنزاده و صادق تیرافکن برگزار شد و نمایش گروهی «فیگورهای در حال سقوط» که در گالری سیحون در سال ۱۳۷۹ برپا شد، شرکت داشته است.
فیاضی در نمایش گروهی «هنر معاصر ایرانی» در مرکز باربیکن لندن در سال ۱۳۸۰، چیدمانی از ۲۰۰۰ مجسمهی سرامیکی حشره را نمایش داد. در سال ۱۳۸۴ در پنجاهویکمین بینال ونیز با چیدمانی با عنوان «قسمت»، که شامل ابری از مجسمههای برنزی نوزادان است، شرکت کرد؛ این چیدمان توسط گروه تجاری بنتون خریداری شد. فیاضی همچنین اثر «وقتی هنوز بچهای...» را در همین سال در گالری اکسویای دبی نمایش داد.
همچنین در سال ۱۳۸۶ نمایش انفرادی او در گالری خاک برگزار شد. فیاضی در همینسال توسط گالری بی۲۱۰ در آرتفر گلفآرت ابوظبی شرکت کرد و در سال ۱۳۸۷ آثارش را در نمایش گروهی «شرقیان بدون مرز» در مرکز لوییویتون پاریس به نمایش گذاشت. او همچنین در سال۱۳۸۶ بهعنوان عضو هیئت داوران هشتمین بینال سفال و شیشه مرکز فرهنگی هنری صبا شناخته شد.
در سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۳ بهترتیب دو نمایش انفرادی «جریان ناگفته زندگی؛ اما من هنوز چای بعدازظهرهایم را مینوشم» و «چیدمان دوباره: منتخب آثار سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۴» فیاضی در گالری ایزابل وندنآیند دبی، و در سالهای ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ نمایشهای «ساخته شده، انجام نشده، قابل انجام ـ سواره، افتاده، پیاده» و «کوتاه شده، قسمت دوم» در گالری خاک برگزار شد.
فیاضی سال ۱۳۹۲ توسط گالری ایزابلوندنآیند در آرتفر آرت دبی اثر «مجسمه در ساحل» را نمایش داد. همچنین در آرت دبی سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ و در تیرآرت ۱۳۹۷ توسط گالری خاک شرکت کرد.
جدیدترین آثار بیتا فیاضی با عنوان «دایناسور دست و پایش را گم کرده» در سال ۱۳۹۹ در نمایش گروهی پروژههای بیرون از دستان، در آرتفر فیاک توسط زیرزمین دستان، و در سال ۱۴۰۰ توسط پلاس۲ و گالری خاک در آرتفر آرت دبی، و همینطور توسط پلاس۲ در آرتفر آسیا امروز و آرتیسیما نمایش داده شد.