بهنام کامرانی
-
قسمت -2: کودکی، نوجوانی و دوره های کاری -
قسمت 2: تحصیل در رشته پزشکی و دوران خدمت -
قسمت 3: تحصیلات دانشگاهی -
قسمت 4: پررنگ ترین خاطره -
قسمت 5: درباره نمایشگاه لبه -
قسمت 6: اولین تجربه موفق هنری -
قسمت 7: در حال حاضر روی چه پروژه ای کار میکنید؟ -
قسمت 8: درباره نمایشگاه ها و جوایز -
قسمت 9: تجربیات و روش های کاری- بیشترین تاثیر را از چه کسانی گرفته اید؟ -
قسمت 10: تجربیات و روش های کاری- تحول دیدگاه در طول زمان -
قسمت 11: تجربیات و روش های کاری- تاثیر فعالیت هنری بر زندگی شخصی -
قسمت 12: تجربیات و روش های کاری- نحوه ایجاد تعامل میان زندگی شخصی و فعالیت هنری -
قسمت 13: تجربیات و روش های کاری- تاثیر آثار هنرمندان بر آفرینش هنری -
قسمت 14: تجربیات و روش های کاری- تاثیر اتمسفر بر فعالیت هنری -
قسمت 15: تجربیات و روش های کاری- گرایش در مطالعات شخصی -
قسمت 16: تجربیات و روش های کاری- اگر نقاش نمیشدید -
قسمت 17: تجربیات و روش های کاری- تعامل عقل و احساس در آفرینش هنری -
قسمت 18: تجربیات و روش های کاری- درباره عنصر معنویت در آثار -
قسمت 19: تجربیات و روش های کاری- نقش آفرینش هنری در تکامل فردی -
قسمت 20: تجربیات و روش های کاری- به کدام بخش از آثارتان بیشتر تعلق خاطر دارید؟ -
قسمت 21: تجربیات و روش های کاری- چالش ها در ابتدای دوران فعالیت هنری -
قسمت 22: تجربیات و روش های کاری- نحوه انتخاب سوژه ها -
قسمت 23: تجربیات و روش های کاری- روند آفرینش ااثر هنری -
قسمت 24: تجربیات و روش های کاری- نقطه پایان آفرینش یک اثر هنری -
قسمت 25: تجربیات و روش های کاری- تردید در نحوه تکمیل یک اثر هنری -
قسمت 26: تجربیات و روش های کاری- بهترین توصیه ای که شنیده اید -
قسمت 27: تجربیات و روش های کاری- علت فعالیت در حوزه های هنری متنوع -
قسمت 28: تجربیات و روش های کاری- نحوه نام گذاری آثار -
قسمت 29: تجربیات و روش های کاری- فعالیت ها، بیرون از حوزه هنرهای تجسمی -
قسمت 30: تجربیات و روش های کاری- ماهیت رابطه شما با هنر نقاشی چیست؟ -
قسمت 31: تجربیات و روش های کاری- تعامل میان دنیای خیال و دنیای واقعیت -
قسمت 32: تجربیات و روش های کاری- اصلی ترین الهام بخش در آفرینش گری -
قسمت 33: تجربیات و روش های کاری- بزرگترین چالش در حال حاضر -
قسمت 33: تجربیات و روش های کاری- پیش بینی ادامه مسیر در کار هنری -
قسمت 34: تجربیات و روش های کاری- اصلی ترین کلید موفقیت -
قسمت 35: تجربیات و روش های کاری- برنامه روزانه -
قسمت 37: تجربیات و روش های کاری- کدام دوره کاریتان را بیشتر دوست دارید؟ -
قسمت 38: هنر و فرهنگ- درباره گروه سی -
قسمت 39: هنر و فرهنگ- تاثیر دوران کودکی بر خلاقیت هنرمند -
قسمت 40: هنر و فرهنگ- درباره مهاجرت هنرمندان -
قسمت 41: هنر و فرهنگ- اثری از دیگران که بیش از همه میپسندید -
قسمت 42: هنر و فرهنگ- تفاوت نسل حاضر و نسل گذشته هنرمندان -
قسمت 43: هنر و فرهنگ- درباره نقاشی معاصر -
قسمت 44: هنر و فرهنگ- تاثیرگذار ترین نقاش ایرانی معاصر -
قسمت 45: هنر و فرهنگ- تعامل میان سینما و نقاشی -
قسمت 46: هنر و فرهنگ- درباره فرشچیان و کمال الملک -
قسمت 47: هنر و فرهنگ- خیال و واقعیت -
قسمت 48: هنر و فرهنگ- ویژگی های اثر هنری ارزشمند -
قسمت 49: هنر و فرهنگ- درباره استفاده از المان های سنتی و ایرانی -
قسمت 50: هنر و فرهنگ- درباره هنر شهری -
قسمت 51: هنر و فرهنگ- آیا میان هنر سنتی و هنر مدرن تعارضی وجود دارد؟ -
قسمت 52: هنر و فرهنگ- آیا هنر سنتی پرمخاطب تر از هنر مدرن است؟ -
قسمت 53: هنر و فرهنگ- لزوم وجود نوآوری در هنر معاصر -
قسمت 54: هنر و فرهنگ- درباره اتهام کپی کاری به هنرمند ان -
قسمت 55: هنر و فرهنگ- درباره مقاله سرمایه و هنرمند -
قسمت 56: هنر و فرهنگ- درباره حراج تهران -
قسمت 57: هنر و فرهنگ- لزوم ایفای نقش اجتماعی برای هنرمند -
قسمت 58: مخاطب و نقد- دیدگاه نسبت به مخاطب -
قسمت 59: مخاطب و نقد- نحوه مواجهه با نقدهای منفی -
قسمت 61: مخاطب و نقد- درباره نقد در هنرهای تجسمی -
قسمت 61: مخاطب و نقد- تفاوت میان نقد اصیل و نقد زرد -
قسمت 62: مخاطب و نقد- برجسته ترین منتقدین -
قسمت 63: جهان بینی فردی- بزرگترین آرزویتان چیست؟ -
قسمت 64: جهان بینی فردی- چه چیز شما را بیش از همه شگفت زده میکند؟ -
قسمت 65: جهان بینی فردی- امیدها و ناامیدی ها -
قسمت 66: جهان بینی فردی- پرسش از خود -
قسمت 67: جهان بینی فردی- توصیه به هنرآموزان -
قسمت 68: بحران و هویت- درباره هویت ملی -
قسمت 69: دانشگاه- درباره فضای آکادمیک رشته های هنری -
قسمت 70: دانشگاه- تفاوت ایجاد شده در سیستم آموزش هنری -
قسمت 71: دانشگاه- دربارۀ کماهمیت شدنِ هنر طراحی در محیطهای آموزشی
بهنام کامرانی، متولد ۱۳۴۷ در شیراز، نقاش، مجسمهساز، هنرمند تصویری، نویسنده، منتقد هنری، و نمایشگاهگردان برجسته ایرانی است. او از چهرههای تأثیرگذار هنر معاصر ایران به شمار میرود و آثارش در نمایشگاههای داخلی و بینالمللی بسیاری به نمایش درآمده است.
تحصیلات
کارشناسی نقاشی: دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران (۱۳۷۴)
کارشناسی ارشد نقاشی: دانشگاه هنر تهران (۱۳۷۸)
دکترای پژوهش هنر: دانشگاه هنر تهران (۱۳۸۸)، با پایاننامهای درباره نقاشیهای مینیاتور در کتابهای طب سنتی
فعالیتهای حرفهای و عضویتها
عضو هیئت علمی دانشگاه هنر
عضو انجمن نقاشان ایران
عضو شورای نویسندگان فصلنامه هنر فردا
عضو گروه پژوهشی هنر تطبیقی فرهنگستان هنر (۱۳۸۵–۱۳۸۹)
عضو هیئت انتخاب و داوری نمایشگاههای هنر جدید و جشنوارههای مختلف هنری
نمایشگاهها
بهنام کامرانی بیش از ۱۴ نمایشگاه انفرادی و بیش از ۳۰۰ نمایشگاه گروهی در کشورهای مختلف از جمله ایران، فرانسه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، ژاپن، چین، آمریکا، سوئیس، و ارمنستان برگزار کرده است.
نمایشگاههای انفرادی منتخب:
Always، گالری ۲۶، تهران (۲۰۱۵)
Fire in...، گالری آ، تهران (۲۰۱۳)
Iran Traveling on Banknotes، گالری آ، تهران (۲۰۱۰)
Mystical Clothes، گالری برگ، تهران (۲۰۰۰)
آثار و تألیفات
کتاب کارگاه نقاشی
مقالات و نقدهای متعدد در نشریاتی همچون هنر فردا، فصلنامه هنر، حرفه هنرمند، بخارا، تندیس
جوایز و افتخارات
جایزه برتر اولین بینال بینالمللی طراحی موزه هنرهای معاصر تهران (۱۳۷۸)
دیپلم افتخار ترینال پاریس (۱۳۸۵)
اثر برگزیده نمایشگاه موزه فلسطین (۱۳۸۹)
فعالیتهای کیوریتوری
نمایشگاه قربانی، فرهنگسرای نیاوران
نمایشگاه نقاشی سینما، گالری محسن
نمایشگاه آشپزخانه، گالری محسن
نمایشگاه دنکیشوت، نگارستان آن