حسین بهروزی نیا
-
قسمت 1: مختصری از دوران زندگی -
قسمت 2: مختصری از دوران کاری -
قسمت 3: اجرای قطعه از آلبوم کوهستان -
قسمت 4: اجرای قطعه باد -
قسمت 5: اجرایی از آفتاب نیمه شب -
قسمت 6: بداهه نوازی در دستگاه نوا -
قسمت 7: تاثیر مخاطب بر آثار-تاثیر مخاطبان جوان بر آثار شما -
قسمت 8: تجربیات و روش های کاری- تاثیر موسیقی بر روش زندگی شما -
قسمت 9: تجربیات و روش های کاری- ارتباط با سایر هنرها -
قسمت 10: تجربیات و روش های کاری- تاثیر موسیقی بر زندگی حرفه ای -
قسمت 11: تجربیات و روش های کاری- تاسیس مرکز فرهنگی -
قسمت 12: تجربیات و روش های کاری- تدریس موسیقی در کانادا -
قسمت 13: تجربیات و روش های کاری- درباره بداهه نوازی -
قسمت 14: تجربیات و روش های کاری- نحوه مواجهه مخاطبان با آثار شما -
قسمت 15: تجربیات و روش های کاری- فرایند خلق یک اثر -
قسمت 16: تجربیات و روش های کاری- تعادل میان دنیای خیال و دنیای واقعیت -
قسمت 17: تجربیات و روش های کاری- تمرین روزانه -
قسمت 18: تجربیات و روش های کاری- تجربه های اجرای زنده -
قسمت 19: تجربیات و روش های کاری- آنچه موسیقی به شما داده است و آنچه شما به موسیقی داده اید -
قسمت 20: تجربیات و روش های کاری- سیر نگاه شما به موسیقی -
قسمت 21: جهان بینی فردی- توصیه به جوانان -
قسمت 22: درباره موسیقی- تفاوت بربت و عود -
قسمت 23: درباره موسیقی- وضعیت فعلی موسیقی ایران -
قسمت 24: درباره موسیقی- درباره موسیقی تلفیقی -
قسمت 25: درباره موسیقی- حزن در موسیقی ایرانی -
قسمت 26: درباره موسیقی- علت جهانی نشدن موسیقی ایرانی -
قسمت 27: درباره موسیقی- نقد در حوزه موسیقی
بیوگرافی حسین بهروزینیا
حسین بهروزینیا، متولد ۲۱ خرداد ۱۳۴۱ در تهران، آهنگساز، ردیفدان و نوازنده برجسته بربط و عود ایرانی است. او یکی از چهرههای شاخص موسیقی سنتی ایران است که نقش مهمی در احیای ساز بربط و آموزش موسیقی ایرانی داشته است.
زندگی و تحصیلات
حسین بهروزینیا از ۹ سالگی وارد هنرستان موسیقی ایران شد و نواختن تار را نزد رضا وهدانی آغاز کرد. او سپس نوازندگی عود را زیر نظر منصور نریمان آموخت و ردیف موسیقی ایرانی را از محمدرضا لطفی فراگرفت. استعداد او بهسرعت شکوفا شد و در ۱۷ سالگی به مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران دعوت شد تا به تدریس و فعالیت بپردازد. بعدها مسئولیت تولید و آموزش این مرکز را بر عهده گرفت.
فعالیتهای هنری
بهروزینیا با سبک منحصربهفرد خود در نواختن بربط به شیوه ایرانی، که متفاوت از سبک عربی عودنوازی است، شناخته میشود. او با گروهها و ارکسترهای برجسته ایرانی از جمله ارکستر مضرابی ایران، گروه عارف، گروه مولانا و از سال ۱۹۹۲ با گروه دستان همکاری مستمری داشته است. همچنین با خوانندگان برجستهای چون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، پریسا، سیما بینا، علیرضا افتخاری، همایون شجریان و سالار عقیلی همکاری کرده است.
بهروزینیا کنسرتهای متعددی در سراسر اروپا، آسیا و آمریکای شمالی برگزار کرده و نقش مهمی در معرفی موسیقی ایرانی به مخاطبان جهانی ایفا کرده است. او با همکاری استاد ابراهیم قنبریمهر، ساز بربط را پس از قرنها احیا کرد و آن را به جامعه موسیقی ایران بازگرداند.
افتخارات
در سال ۲۰۰۳، بهروزینیا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران نشان درجه یک هنری بالاترین نشان هنری را دریافت کرد. آلبوم از سنگ تا الماس From Stone to Diamondاو در سال ۲۰۰۶ در بخش آلبومهای خاورمیانهای در جوایز موسیقی Just Plain Folks JPF رتبه دوم را کسب کرد.
دیسکوگرافی
بربط ۱۳۶۶
کوهستان: ملودیهای منتخب فولکلوریک ایران
یادستان
وجد / نیمهشب خورشید
از سنگ تا الماس ۱۳۸۵
فریاد زیر خاکستر
آموزش و تأثیر
بهروزینیا سالها در زمینه آموزش بربط و تربیت هنرجویان فعالیت داشته و شاگردان بسیاری را پرورش داده است. او با تعهد به حفظ و ترویج موسیقی سنتی ایرانی، بهویژه از طریق احیای بربط، تأثیر عمیقی بر موسیقی ایران گذاشته است.