هادی مرزبان
-
قسمت 1: کودکی تا سربازی -
قسمت 2: دانشگاه تا انقلاب ۵۷ -
قسمت 3: تشکیل زندگی خانوادگی -
قسمت 4: دوره های کاری- در حال حاضر چه کاری در دست دارید؟ -
قسمت 5: دوره های کاری- دهه شصت -
قسمت 6: دوره های کاری- دهه هفتاد -
قسمت 7: دوره های کاری- دهه هشتاد -
قسمت 8: دوره های کاری- شروع فعالیت های تئاتری، آشنایی با اکبر رادی -
قسمت 9: تجربیات و روش کار- آیا در مورد شخصیتهای آثارتان تحقیق می کنید -
قسمت 10: تجربیات و روش کار- برنامه آینده شما به چه سمتی پیش میرود؟ -
قسمت 11: تجربیات و روش کار- بزرگترین چالش شما در فعالیت های هنری چه بوده است؟ -
قسمت 12: تجربیات و روش کار- به نظر شما یک کارگردان تئاتر، در آثار اقتباسی تا کجا باید دخل و تصرف داشته باشد؟ -
قسمت 13: تجربیات و روش کار- خاطراتی از دوران دانشجویی -
قسمت 14: تجربیات و روش کار- در بین هنرمندان بیشتر از چه کسانی الهام گرفته اید؟ -
قسمت 15: تجربیات و روش کار- درباره فستیوال ها و جوایزی که دریافت کرده اید بگویید -
قسمت 16: تجربیات و روش کار- دنیای بازیگری و کارگردانی تئاتر چه جور دنیایی است؟ -
قسمت 17: تجربیات و روش کار- رمز موفقیت خود را در چه میدانید؟ -
قسمت 18: تجربیات و روش کار- روش کار شما در تئاتر چگونه است؟ -
قسمت 19: تجربیات و روش کار- شما از چه زمانی به مسائل اجتماعی حساس شدید؟ -
قسمت 20: تجربیات و روش کار- غیر از کار تئاتر در چه حوزه های دیگری فعالیت داشتید؟ -
قسمت 21: تجربیات و روش کار- کدام دوره کاری تان را بیشتر دوست دارید؟ -
قسمت 22: تجربیات و روش کار- مهمترین روز زندگی شما چه روزی بوده؟ -
قسمت 23: تجربیات و روش کار- نمایش آثارتان به شما چه می آموزد؟ -
قسمت 24: اثر مخاطب بر آثار هنرمند- جایگاه مخاطب در آثار شما کجاست؟ -
قسمت 25: اثر مخاطب بر آثار هنرمند- نظرتان در مورد نقد در تئاتر چیست؟ -
قسمت 26: اثر مخاطب بر آثار هنرمند- واکنش شما در برابر نقدهای تلخ چگونه است؟ -
قسمت 27: جهان بینی فردی- احساس و توصیف شما از سار هنرها چیست؟ -
قسمت 28: جهان بینی فردی- آیا قصد ندارید خاطرات خود را بنویسید؟ -
قسمت 29: جهان بینی فردی- آیا هیچگاه در زندگی از خودتان سوال کرده اید؟ -
قسمت 30: جهان بینی فردی- برای جوانانی که علاقه مند به تئاتر و نویسندگی نمایشنامه هستند چه توصیه -
قسمت 31: جهان بینی فردی- بزرگترین آرزوی شما در حال حاضر چیست؟ -
قسمت 32: جهان بینی فردی- بهترین توصیه ای که به شما شده چیست؟ -
قسمت 33: جهان بینی فردی- بین دنیای خیال و واقعیت چگونه نعادل برقرار میکنید؟ -
قسمت 34: جهان بینی فردی- توصیف شما از خودتان چیست؟ -
قسمت 35: جهان بینی فردی- چه برداشتی از مرگ دارید؟ -
قسمت 36: جهان بینی فردی- چه تعبیری از عشق بلاشرط دارید؟ -
قسمت 37: جهان بینی فردی- چه چیزی بیش از همه شما را به شگفتی وا میدارد؟ -
قسمت 38: جهان بینی فردی- سیر تحول ذهنی شما از زمان بلوغ تا کنون چه بوده است؟ -
قسمت 39: جهان بینی فردی- مفهوم انسان در کارهای شما چیست؟ -
قسمت 40: رابطه با سینما و تئاتر- از بین نویسندگان ایرانی چرا اغلب آثار اکبر رادی را کار کردید؟ -
قسمت 41: رابطه با سینما و تئاتر- بفرمایید سلیقه تماشاگر تئاتر طی این سالها چقدر فرق کرده و چه مسیری طی کرده است؟ -
قسمت 42: رابطه با سینما و تئاتر- بنظر شما تئاتر ایران چه جایگاهی در جهان دارد؟ -
قسمت 43: رابطه با سینما و تئاتر- به نظر شما چرا ضبط ویدیویی نمایش، اتفاق نمی افتد؟ -
قسمت 44: رابطه با سینما و تئاتر- به نظر شما، رابطه خیال و خلاقیت در تئاتر چیست؟ -
قسمت 45: رابطه با سینما و تئاتر- ترجمه متون خارجی چه تاثیری در رشد ادبیات نمایشی ما دارد؟ -
قسمت 46: رابطه با سینما و تئاتر- تئاتر به شما چه داده و شما به تئاتر چه داده اید؟ -
قسمت 47: رابطه با سینما و تئاتر- چرا در خلق نمایش از آثار ادبی ایرانی استفاده نمیشود؟ -
قسمت 48: رابطه با سینما و تئاتر- چشم انداز تئاتر ما را چگونه میبینید؟ چه خطراتی تئاتر ما را تهدید میکنید؟ -
قسمت 49: رابطه با سینما و تئاتر- در عصر دیجیتال، مسیر تئاتر به کجا میرود؟ -
قسمت 50: رابطه با سینما و تئاتر- رمان، تئاتر و سینما چه رابطه ای میتوانند با هم داشته باشند؟ -
قسمت 51: رابطه با سینما و تئاتر- سرگذشت تئاتر را چگونه می بینید؟ -
قسمت 52: رابطه با سینما و تئاتر- لطفا از ویژگی ها و تفاوتهای سه نسل هنری گذشته بگویید -
قسمت 53: رابطه با سینما و تئاتر- نظر شما در مورد گروه های کوچک تئاتری جوان که اغلب کمدی کار میکنند چیست؟ -
قسمت 54: رابطه با سینما و تئاتر- نظرتان درباره هنرهای جدیدتر مانند ویدیو آرت پرفورمنس، چیدمان و امثال آن چیست؟ -
قسمت 55: رابطه با سینما و تئاتر- نظرتان درباره تله تئاتر چیست؟ و چه ارزیابی از کیفیت متون نمایشی، کارگردانی و ضبط و بالاخره استقبال بیننده ها دارید؟ -
قسمت 56: رابطه با سینما و تئاتر- نقش آموزش و پرورش در سرنوشت تئاتر ما چیست؟ -
قسمت 57: رابطه با سینما و تئاتر- وضعیت ادبیات نمایشی حال حاضر را چگونه ارزیابی میکنید؟ -
قسمت 58: رابطه با سینما و تئاتر- وضعیت ترجمه در ادبیات نمایشی را چگونه ارزیابی می کنید؟ -
قسمت 59: رابطه با سینما و تئاتر- وضعیت سالنهای نمایش را چگونه ارزیابی میکنید؟ -
قسمت 60: جهان امروز و فردا- مسیر انسان و یا جهان در عصر اینترنت و شبکه های اجتماعی به کجا می رود؟ -
قسمت 61: درباره جشنواره ها- حضور در جشنواره های خارجی چه تاثیری در تئاتر ما دارد؟ -
قسمت 62: درباره جشنواره ها- حضور نمایشگاه های خارجی در جشنواره های داخلی کشور چه تاثیری در تئاتر ما دارد؟ -
قسمت 63: درباره سنت، مدرنیته و شرایط کنونی ما- رابطه مدرنیسم با هویت ملی چیست؟
هادی مرزبان (زادهٔ ۱۳۲۳) کارگردان تئاتر و بازیگر ایرانی است.
وی در سال ۱۳۲۳ در شهر سبزوار در استان خراسان رضوی به دنیا آمد. مرزبان فارغالتحصیل رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای تهران در سال ۱۳۵۲ است و فعالیت خود در تئاتر را از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد. وی همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد «طراحی و کارگردانی تئاتر» از «دانشگاه برونل انگلستان» در سال ۱۳۵۷(۱۹۷۹) است. بازی در سینما را نیز از سال ۱۳۶۵ با فیلم جنگلبان اثر «منوچهر حقانیپرست» شروع کرد. همسر او فرزانه کابلی بازیگر و طراح حرکات است. هادی مرزبان در طی چهار دهه ده اثر معروف اکبر رادی را روی صحنه برد. وی دارای نشان درجه یک هنری (معادل دکتری) است.
کارگردان:
طالب؛ (ایمد آلاچای) تهران، تالار سنگلج؛ ۱۳۵۸
فریاد؛ (محمود رهبر) تهران، تئاتر شهر، تالار قشقایی؛ ۱۳۶۰
پلکان؛ (اکبر رادی) تهران، تئاتر شهر، تالار اصلی؛ ۱۳۶۳
شاهزاده و گدا؛ (سرگئی میخالگف) تهران، تئاتر شهر، تالار اصلی؛ ۱۳۶۵
آهسته با گل سرخ؛ (اکبر رادی) تهران، تئاتر شهر، تالار اصلی؛ ۱۳۶۷
هاملت با سالاد فصل؛ (اکبر رادی) تهران، تئاتر شهر، تالار اصلی؛ ۱۳۶۹
تنبور نواز؛ (محمد رحمانیان) تهران، تئاتر شهر، تالار اصلی؛ ۱۳۷۲
آمیز قلمدون؛ (اکبر رادی) تهران، تئاتر شهر، تالار چهارسو؛ ۱۳۷۶
شب روی سنگفرش خیس؛ (اکبر رادی) تهران، تئاتر شهر، تالار اصلی؛ ۱۳۷۸
سیمرغ؛ (هادی مرزبان) تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۷۹
میر عشق؛ (امیر دژاکام) تهران، تالار وحدت - اصفهان، فرهنگسرای بهمن؛ ۱۳۷۹ - ۱۳۸۰
باغ شبنمای ما؛ (اکبر رادی) تهران، تئاتر شهر، تالار اصلی؛ ۱۳۸۱
خاطرات هنرپیشهٔ نقش دوم؛ (بهرام بیضایی) تهران، تالار سنگلج؛ ۱۳۸۲
نوبت دیوانگی؛ (پرویز زاهدی) تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۸۳
ملودی شهر بارانی؛ (اکبر رادی) تهران، تئاتر شهر، تالار اصلی؛ ۱۳۸۴
پایین، گذر سقاخانه؛ (اکبر رادی) تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۸۵
لبخند با شکوه آقای گیل؛ تهران، تالار اصلی؛ ۱۳۸۶
هاملت با سالاد فصل؛ (اکبر رادی) تهران، تالار سنگلج؛ ۱۳۸۸
دزد آب؛ (امیر دژاکام) تهران، جشنواره بینالمللی رضوی؛ ۱۳۸۸
خانمچه و مهتابی؛ (اکبر رادی) تهران، تالار برج آزادی، ۱۳۸۹
تانگوی تخم مرغ داغ تالار وحدت ۱۳۹۳
بازار عاشقان؛ تالار وحدت ۱۳۹۵
بنگاه تئاترال :(علی نصیریان).تماشاخانه سنگلج.خرداد و تیرماه ۱۳۹۶
آهسته با گل سرخ؛ (اکبر رادی) تهران، ؛ تماشاخانه سنگلج، پاییز ۱۳۹۷
دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد؛ تالار وحدت، بهار ۱۴۰۱
نمایش بنگاه تئاترال پردیس تئاتر شهرزاد سالن دو پاییز ۱۴۰۲